1. Home>
  2. Inspirasjon>
  3. Workforce Management>
happy young businesswoman holding paper cup and smiling

Hvorfor Talent Management er viktig for dagens virksomheter?

Hva er fordelene med Time Management? 

Time Management er et smart verktøy for ledere og HR. For bedrifter som tilpasser seg nye måter å jobbe på, er dette viktigere enn noensinne (fjernarbeid, fleksikontor, asynkron jobbing, fysisk tilstedeværelse, hybridarbeid og mye mer!).

Hvis dette er en integrert del av HR-policyen – hvordan brukes det i praksis og hva bidrar det med?

For medarbeidere: 

Tillit, engasjement og lojalitet er viktig. Dette er også et viktig punkt i jakten på talenter. Derfor kan Time Management enkelt bidra til å motivere medarbeidere og forbedre engasjementet, ved å blant annet:

  • Forbedre og effektivisere organiseringen av de ansattes arbeidstid ved å overvåke aktivitetene.
  • Forbedre planleggingen av arbeidsoppgaver, administrasjon av nærvær og fravær, arbeidstid og sykemeldinger. 
  • Unngå overbelastning og tilpasse arbeidstid etter arbeidsoppgaver og rolle.
  • Forbedre teamledelsen og administrasjonen.
  • Gi de ansatte mer autonomi og økt fleksibilitet.
  • Gi medarbeiderne muligheten til å styre arbeidstiden individuelt. 

Les også: Hvordan du kan beholde interne talenter.

For HR-teamet:

For bedriften, vil det ved å opprette et optimalt Time Management-system tilpasset virksomhetens behov, utfordringer og begrensninger, gi: 

  • Økt presisjon i administrasjonen av bedriftens aktiviteter. 
  • Økt produktivitet. 
  • Bedre resultater for HR-teamene/HR-ansvarlige og teamledere, ettersom de ikke lenger vil trenge å bruke tiden sin på tidkrevende arbeidsoppgaver. 

For HR-ansvarlige:  

Takket være optimalisert Time Management, vil de være i stand til å: 

  • Overvåke arbeidstiden globalt hos alle ansatte. 
  • Spare tid og innhente pålitelig medarbeiderinformasjon, for rask og enkel personalforvaltning. 
  • Forbedre kontrollen av teamenes balanse mellom jobb og fritid. 
  • Redusere sjansen for å gjøre menneskelige feil. 

For ledere: 

Effektiv og hensiktsmessig Time Management vil:  

  • Gi rask og enkel tilgang til pålitelig informasjon om teamets arbeidstid og vaktplan. 
  • Forenkle teamledelsen med en fullstendig oversikt over fravær og sykemeldinger. 
  • Spare tid. 
  • Sørge for at de riktige beslutningene blir tatt, på bakgrunn av nærvær, fravær, sykemeldinger, arbeidstid og aktiviteter. 

Les også: 6 viktige ting som vil endre oppfatningen din av Time Management.

    Vil du lære mer om workforce management?

    Last ned vår gratis e-bok.

    Vi viser deg hvilke steg HR bør ta mot en vellykket, strategisk oppgradering av workforce management.