1. Home>

Personvern

Last updated: October 25, 2022

Ditt personvern er svært viktig for SD Worx. Denne personvernerklæringen forklarer hvordan vi samler inn, bruker, behandler og videreformidler personopplysninger og hvordan du kan få tilgang til, rette eller slette personopplysningene dine.

Hvilke tjenester omfattes av denne personvernerklæringen?

Omfang

Denne personvernerklæringen gjelder for alle nettsteder og portaler for SD Worx som gir tilgang til våre nettjenester og inneholder en lenke til denne personvernerklæringen. I denne personvernerklæringen refererer «SD Worx» til SD Worx Group NV, Brouwersvliet 2, 2000 Antwerpen og alle andre SD Worx-selskaper hvis nettsteder og portaler henviser til denne personvernerklæringen.

Behandlingsansvarlig

Nettstedet eller portalen til SD Worx-selskapet du besøker er din behandlingsansvarlige, og er ansvarlig for innsamling, bruk, deling, lagring og beskyttelse av personopplysninger i samsvar med våre personvernstandarder, denne personvernerklæringen og gjeldende nasjonal lovgivning.

SD Worx har utnevnt et personvernombud (Data Protection Officer, DPO). Hvis du har spørsmål om hvordan SD Worx håndterer person- og datavern, kan du kontakte vårt personvernombud (DPO). Du finner kontaktopplysningene i avsnittet «Kontakt» nedenfor.

Hva denne personvernerklæringen ikke handler om

Denne personvernerklæringen gjelder ikke for personopplysninger som vi behandler på vegne av din arbeidsgiver som en del av SD Worx sin HR- og lønnsadministrasjon. Arbeidsgiveren din er behandlingsansvarlig for disse aktivitetene, og derfor vil arbeidsgiveren gi deg en personvernerklæring som gjelder for disse aktivitetene. SD Worx har inngått en separat databehandleravtale med arbeidsgiveren din. Denne avtalen garanterer at vi vil behandle personopplysningene dine på en sikker måte og i samsvar med gjeldende lovgivning.  For spørsmål om personopplysninger som arbeidsgiveren din gir oss som en del av HR- og lønnsadministrasjonen vi leverer eller dine personvernrettigheter som medarbeider, ta kontakt med arbeidsgiverens HR-avdeling.

    Hvilken informasjon samler vi inn om deg?

    Informasjon du gir til oss

    Personopplysninger når du bruker nettstedene våre, fyller ut et kontakt- eller nedlastbart skjema, registrerer deg for et nyhetsbrev, melder deg på et arrangement, opplæring eller webinar eller når du på annen måte korresponderer med oss;

    Identifikasjonsinformasjon som navn og brukernavn;

    Kontaktinformasjon som gjør det mulig for oss å kommunisere med deg, for eksempel e-postadresse, telefonnummer;

    Informasjon som vi bruker for å sikre tilgang til våre nettjenester, f.eks. passord eller annen innloggingsinformasjon;

    Annet innhold som du genererer eller gir oss i forbindelse med kontoen din (for eksempel et bilde på brukerprofilsiden din, kommunikasjonspreferanser eller supportforespørsler).

    Informasjon som vi innhenter automatisk

    Atferdsinformasjon

    Hvis du oppgir personopplysninger til oss, kan vi spore samhandlingen med SD Worx-nettsteder, landingssider og e-post. Teknologien vår respekterer «Deaktivering av sporing»-funksjonen i nettlesere, så hvis du ikke ønsker å bli sporet, kan du aktivere denne funksjonen i nettleseren din.

    Informasjonskapsler

    Vi bruker også informasjonskapsler (små tekstfiler som sendes av datamaskinen din hver gang du besøker nettstedet vårt) for å samle inn eller lagre data. Når vi bruker informasjonskapsler, bruker vi øktinformasjonskapsler (som varer til du lukker nettleseren) eller vedvarende informasjonskapsler (som varer til du eller nettleseren din sletter dem). Vi bruker for eksempel informasjonskapsler til å lagre språkpreferanser eller andre innstillinger, slik at du slipper å konfigurere dem hver gang du besøker våre nettsteder, portaler eller applikasjoner. Noen av informasjonskapslene vi bruker er tilknyttet profilen din (inkludert informasjon om deg, for eksempel e-postadressen din). Les mer om hvordan vi bruker informasjonskapsler og hvordan du kan deaktivere dem i vår informasjonskapselpolicy.

    Enhetsinformasjon

    Vi samler inn informasjon om enheten du bruker når du besøker våre nettsteder, portaler og applikasjoner. Dette inkluderer informasjon som type enhet, operativsystem, versjon osv. Denne informasjonen hjelper oss med å gi best mulig støtte i tilfelle problemer og støtter de vanligste nettleserne og operativsystemene.

    Sikkerhetsinformasjon

    Vi vil logge brukeraktivitet for å oppdage uautorisert eller ondsinnet atferd i tide, som f.eks. brukerens innloggings- og avloggingshendelser, tilbakestilling av passord eller endringer i tilgangsrettigheter.

      Hvordan bruker vi denne informasjonen?

      Vi bruker personopplysningene dine til ulike formål og i henhold til ulike juridiske behandlingsgrunnlag, inkludert for å oppfylle avtalen med arbeidsgiveren din og levere tjenestene våre, for å overholde våre juridiske forpliktelser, for å følge opp våre legitime interesser eller basert på ditt samtykke.

      Til det spesifikke formålet du har gitt dem til oss

      Når du fyller ut et skjema for å laste ned en hvitbok, bruker vi informasjonen til å sende deg en e-post for å laste ned hvitboken, eller hvis du fyller ut et kontaktskjema, bruker vi informasjonen til å besvare spørsmålet ditt.

      For å informere kundene om andre relevante løsninger, arrangementer eller undersøkelser fra SD Worx

      Hvis du er/blir kunde, kan vi bruke informasjonen til å sende deg informasjon om andre interessante relaterte løsninger, invitasjoner til arrangementer eller undersøkelser for å forbedre tjenesten vår.

      Du kan når som helst melde deg av all markedskommunikasjon, eller du kan endre preferansene dine via e-postene vi sender deg.

      For å tilpasse brukeropplevelsen på våre nettsteder, portaler og applikasjoner

      Vi bruker personopplysninger til å tilpasse våre nettsteder, portaler og applikasjoner basert på bruk og preferanser, for å sikre at du får en god opplevelse.

      For å forbedre våre nettsteder, portaler og applikasjoner

      Vi samler inn aggregerte analysedata fra våre nettsteder, portaler og applikasjoner for kontinuerlig å optimalisere våre digitale plattformer. Vi sørger for at alle opplysninger vi samler inn til dette formålet blir anonymisert.

      Utføre analyser og markedsundersøkelser

      Vi bruker også aggregerte data til å utføre analyser som trendanalyser, markedsundersøkelser og prediktive analyser.

      For å gi tilgang til våre sikre portaler og applikasjoner og holde våre nettjenester trygge og funksjonelle

      Vi bruker personopplysninger som e-postadresse og passord for å gi deg tilgang til portalene og applikasjonene du er berettiget til. Vi iverksetter nødvendige tiltak for å sikre at denne typen informasjon er forsvarlig beskyttet, og for å hindre at uautoriserte personer får tilgang til profilen din (f.eks. via tofaktorautentisering). Videre bruker vi informasjonen i våre sikkerhetslogger for å overvåke sikkerheten til nettjenestene våre og registrere eventuell uautorisert eller ondsinnet aktivitet.

        Hvordan kan jeg få tilgang til, rette og slette personopplysningene mine?

        Vi respekterer din rett til å få tilgang til og rette personopplysningene dine og å be om sletting eller be om begrensning av vår bruk av personopplysninger i samsvar med gjeldende lovgivning:

        Du har rett til å få vite hvilke personopplysninger vi behandler om deg

        Du kan be oss om å rette personopplysningene dine hvis de er ufullstendige eller uriktige

        Du kan be om å få slette eller begrense bruken av personopplysningene dine

        Du kan protestere på behandlingen av personopplysningene dine

        Hvis du har en brukerkonto, kan du få tilgang til og endre kontakt- og preferanseinformasjon selv via vårt preferansesenter eller våre portaler.

        For å få tilgang til, rette eller slette andre typer informasjon, kan du kontakte SD Worx ved å følge anvisningene i avsnittet «Kontakt» nedenfor.

          Hvor lenge lagrer vi personopplysningene dine?

          Vi lagrer personopplysningene dine bare så lenge det er relevant for våre kommersielle og operasjonelle aktiviteter eller for andre viktige formål som å overholde våre juridiske forpliktelser, løse tvister og håndheve retningslinjene våre. Dette gjelder også for alle vi deler personopplysningene dine med og som utfører tjenester på våre vegne.

          Følgende kriterier kan påvirke lagringsperioden:

          Hvor lenge må personopplysninger lagres for å kunne levere nettjenestene våre? Dette inkluderer å opprettholde og forbedre ytelsen til produktene våre, opprettholde sikkerheten i systemer og aktuelle forretningsdokumenter.

          Er vi forpliktet av juridiske, avtalemessige eller lignende grunner til å lagre personopplysningene dine? Eksempler kan være obligatoriske datalagringslover, påbud fra myndighetene om å lagre data som er relevante for en etterforskning, eller personopplysninger som lagres i forbindelse med rettssaker.

          Har du gitt samtykke til en lengre lagringsperiode? I så fall vil vi lagre dataene i samsvar med ditt samtykke.

          Når vi ikke lenger har behov for å lagre personopplysningene dine, vil vi enten fjerne dem fra systemene våre eller anonymisere dem slik at vi ikke kan identifisere deg.

            Hvem deler vi personopplysninger med?

            Vi kan videreformidle personopplysningene dine til andre medlemmer av SD Worx-gruppen og til tredjeparter.

            Vi deler bare opplysninger med tredjepartsorganisasjoner som vi engasjerer for å behandle informasjon på våre vegne (databehandlere) basert på våre anvisninger og i samsvar med gjeldende lovgivning og denne personvernerklæringen. Ved videreformidling av personopplysninger vil vi forsøke å minimere mengden av personopplysninger vi utleverer til det som er direkte relevant og nødvendig for å oppfylle det spesifiserte formålet.

            Vi vil aldri selge eller dele personopplysninger med tredjeparter for deres markedsførings- og reklameformål uten ditt samtykke.

            Vi kan dele informasjon hvis vi mener at dette er rimelig nødvendig for å oppfylle gjeldende lover og regler eller en juridisk forespørsel:

            med politi, offentlige myndigheter eller autoriserte tredjeparter som svar på en verifisert forespørsel eller juridisk prosess tilknyttet en kriminaletterforskning eller påstått eller mistenkt ulovlig aktivitet eller annen aktivitet som eksponerer oss, deg eller andre av våre brukere for juridisk ansvar.

            med tredjeparter som er involvert i en rettssak hvis de gir oss en stevning, rettskjennelse eller lignende juridisk grunnlag, eller vi på annen måte i god tro mener at deling av informasjon er nødvendig for å hindre overhengende fysisk skade eller økonomisk tap, eller for å rapportere mistenkt ulovlig aktivitet.

            Hvem deler vi personopplysninger med?

              Hvordan beskytter vi personopplysningene dine?

              Vi er forpliktet til å beskytte dataene dine og har ansatt et team av sikkerhetsspesialister som overvåker sikkerhetstiltakene vi iverksetter. Vi har et informasjonssikkerhetsprogram og implementerer og oppdaterer kontinuerlig administrative, tekniske og fysiske sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysninger mot uautorisert tilgang, tap, ødeleggelse eller endring. Dette inkluderer sikkerhetstiltak som brannmurer og datakryptering, fysisk sikkerhet og tilgangskontroll.

              Vær oppmerksom på at du også bør iverksette tiltak for å beskytte personopplysningene dine på nettet. Velg et sterkt passord og ikke bruk samme passord som du bruker på andre nettsteder. Du skal aldri dele passord med andre. SD Worx vil aldri be deg om passord i en uoppfordret telefonsamtale eller e-post.

              Der det er tilgjengelig, må du ikke bare stole på passordet ditt, men også bruke de sterke autentiseringsmekanismene vi har stilt til rådighet for deg. Husk også å logge av nettstedet og lukke nettleservinduet når du er ferdig med arbeidet.

                Endringer i denne personvernerklæringen

                SD Worx forbeholder seg retten til å oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Hvis vi gjør endringer, vil vi legge ut den reviderte personvernerklæringen på våre nettsteder og oppdatere «Sist oppdatert»-datoen øverst i denne personvernerklæringen.

                Klage til tilsynsmyndighet

                Du har også rett til å klage til din lokale tilsynsmyndighet, Datatilsynet. Les mer om hvordan du gjør dette her: https://www.datatilsynet.no/om-datatilsynet/kontakt-oss/klage-til-datatilsynet/.

                  Kontakt

                  Hvis du har spørsmål om eller ønsker å klage på denne personvernerklæringen eller dette temaet, kan du kontakte vårt personvernombud via

                  SD Worx Group NV

                  T.a.v.: Personvernombud

                  Brouwersvliet 2

                  2000 Antwerpen

                  Belgia

                  Via e-post:

                  dataprotectionofficer@sdworx.com

                  Hvis du er kunde og har personvernrelaterte spørsmål, kan du kontakte din kontaktperson hos SD Worx.