SERVICEDESK
Førstelinjesupport til dine medarbeidere
For deg som har outsourcet lønn til oss. Vår Service Desk førstelinjesupport gir rask og personlig hjelp når dine ansatte trenger det. Du velger om alle ansatte eller bare superbrukere skal ha tilgang til supporten.

Se hva Skandia mener om Service Desk
"En gjennomtenkt og god løsning", sier Skandia om supporttjenesten.
Slik fungerer vår Service Desk support
Service Desk gir rask hjelp til dine ansatte, reduserer tidstyver og forenkler hverdagen.
Trygt og effektivt
Få raske og presise svar fra spesialister, så du kan fokusere på kjernevirksomheten.
Ingen avbrudd
Support er tilgjengelig alle hverdager, året rundt.
Skalerbar
Velg om supporten skal være åpen for alle ansatte eller kun for utvalgte superbrukere.
Fleksibel
Kontakt support via saksportal eller telefon med praktisk tilbakeringingstjeneste.
Fordeler med vår Service Desk
Support fra SD Worx
- Redusert intern belastning. Du slipper å bruke interne ressurser på lønnssupport, vi håndterer henvendelsene direkte.
- Personlig og effektiv hjelp. Rask responstid, korte køer og flere kontaktmuligheter: ticket, telefon og tilbakeringing.
- Eksperthjelp på ofte stilte spørsmål. Våre spesialister svarer på spørsmål om blant annet lønn, ferie, skatt, sykefravær og lønnsslipper.

Slik fungerer tjenesten
- Tilgjengelig året rundt. Telefon alle hverdager kl. 09–16, og mulighet for å sende inn saker døgnet rundt, hele året.
- Fleksibel tilgang. Du velger om alle ansatte eller kun superbrukere skal ha tilgang til supporttjenesten.
- Skreddersydd for din bedrift. Basert på dokumentasjon du gir oss, tilpasses svar og støtte til dine rutiner og systemer.
Tjenesten er tilgjengelig for kunder som har outsourcet lønn til SD Worx.
Ralf Lindgren,
Ansvarig för Lön och Förmåner
Kontakt oss
Vil du vite mer om Service Desk? Bestill et gratis, uforpliktende møte med en av våre spesialister.
Ofte stilte spørsmål
Her er noen eksempler på problemstillinger vi arbeider med:
- Spørsmål om lønnsslippen.
- Ferier og ferielovgivning.
- Sykepenger, sykefravær og permisjoner.
- Spesifikasjon av lønnstrekk (knyttet til dag versus kalenderdager, f.eks. helger eller helligdager).
- Utbetaling av sluttlønn. Inkludert utestående betalinger (f.eks. ubenyttede feriedager).
- Hvilke skattetabeller den ansatte tilhører, basert på informasjon innhentet fra Skatteverket.
- Forklare forskjellen mellom engangsskatt og skatt i henhold til skattetabellen.
- Fordeler og kompensasjon.
- Velferdstilskudd, forvaltning og retningslinjer.
- Betalingsinformasjon og informasjon om registrering av bankkontonummer.
- Forklare de ulike lønnsmodellene (f.eks. månedslønn versus timelønn).
- Håndtering av inntektshenvendelser som må besvares fra trygdeetaten eller andre myndigheter.
Tre superbrukere er inkludert i grunntjenesten, men kan utvides ved behov.
I slike tilfeller eskaleres sakene til den aktuelle avdelingen, og Service Desk gir alltid tilbakemelding til den som har henvendt seg.