Oppfølging av sykefravær
Sykefravær er kostbart – med HR-modulen Health kan HR-avdelingen din få hjelp til å redusere kostnadene og ta vare på de ansattes helse på en effektiv måte. Vi hjelper både ledere og HR-spesialister med å følge opp fravær, arbeide proaktivt og gjennomføre nødvendige tiltak for å oppfylle lov- og arbeidsmiljøforskrifter og hjelpe ansatte tilbake til jobb.
Slik fungerer SD Worx Health
Health er et verktøy for å håndtere både korttids- og langtidsfravær og rehabiliteringsprosesser. Med Health kan du:
- Samle informasjon om hele selskapets sykefravær over tid.
- Tildele oppgaver og arbeide proaktivt for å redusere både fravær og kostnader knyttet til sykefravær.
- Få påminnelser som sikrer at viktige tiltak gjennomføres, og at ingenting blir glemt.
Bruk standardmalene våre eller lag dine egne prosesser skreddersydd for dine behov.
Funksjoner i SD Worx Health
- Automatisk arbeidsflyt basert på roller.
- Oppfyller juridiske forpliktelser og selskapspolicyer gjennom forhåndsdefinerte lister og påminnelser.
- Digital dokumentasjon på rehabiliteringsprotokoller og helseerklæringer.
- Oppfølging og status for pågående saker og oppgaver.
- Tidslinje for pågående og kommende oppgaver.
- Oversikt over teamet.
- Ansatte kan se og delta aktivt i sine egne saker.
Fordeler med SD Worx Health
God oppfølging av sykefraværet kan spare bedriften din store summer hvert år. Med SD Worx Health får ledere hjelp med å overholde gjeldende lover og forskrifter i det administrative arbeidet med sykefravær og rehabilitering. Verktøyet sender påminnelser og varsler om viktige hendelser slik at ledere kan jobbe proaktivt og fokusere på å støtte sine ansatte. Health er en del av SD Worx HR og fullt integrert med SD Worx Time, vår løsning for tids- og fraværshåndtering.
Se demo av modulen Health
Se demo av modulen Health i SD Worx HR.
- Få oversikt over ansattes sykefravær.
- Skriv notater, last opp dokumenter og se historikk.
Vil du snakke HR?
Finn en tid som passer i kalenderen for en uforpliktende prat eller demo på våre løsninger.